29 Oct 2014

1st part: Apsal ek??

Apsal yg pertama psl citer Melayu
Watak wajib ke kene dato’ datin tan sri bagai???
Kalau org biasa rakyat marhaen cm aku nie mmg takleh jd citer ker?
Pdhal aku rs klu xyah jdik dato datin pon jln citer tuh xkn berubah
Pastuh mkn kt umh pakai sudu garpu kemain, dgn air oren!
Pastuh dato’ miting ckp melayu , bisnes kene juta2
Jual biasa2 cam produk Tabita ker, jamu kurus ker,jual baju bundle ker takle jadik citer ker??

Pastuh lps abis blajar jek start keje trus masuk keje dpt bilik sndri ko!!!
Huiii tak wat sevey btul laa dorg ni
Mmg terguris tau ati aku tgk citer cmni sbb aku tau hakikat cmner
Aku kje >10yrs pon cubic jek kak oiii! Tahap AVP/VP pon cubic jek tau!!!
Pastuh sewa umh mesti umh teres sebijik, duk berdua jek dgn kawan, kete pon besooooo!!auuuwww nipu bdaah ek!dosa tau!

Pastuh lagi , jenis pusing2 jenjln KL boleh madang jek jumpa muka org tuh
Sng beno ko nk terserempak kt KL ni
Aku ni klu sefmly g Mydin Subang tuh, klu nk carik dorg pon sesat2 kne tipon bgai tau
Tuh dlm satu bgnn, ni kan plak citer melayu jln ambik2 angin dlm semmgu boleh sesuka terserempak byk kali???citer tuh yg bengong ker aku yg bengong dlm satu bgnn pon xleh jumpa??nie nnti aku pikir balik….hahahahah

So, kesimpulannya citer melayu mmg byk sgt apsal yg aku nk ungkit klu aku tgk
Tahap klu ko tgk dgn aku,ko bosan sbb aku asik nk cr logic jek sepnjg masa citer tuh dityg kan!
Nak logic sangat g baca buku sejarah! Haish shahdapppp!!!!

Apsal yg kedua nie psl artis2….
meh gossip light2 jek nie, ayuhhh!mamarazimunimato in da hauzzzz!
Klu artis nie punya jawapan, apsal laa rs nk lempang laju2 jek klu dengo
Dh g obersi sesame berdua bgai pon x ngaku kapel, masih mengenali ati budi??ptuihh sgt kan!
Dh kawen anak satu pon x ngaku mati2an tuh siap cabar nk saman bgai wat fitnah kemain laaa
Pastuh klu clash mngaku plak, bile kapel deny plak, apekah kesiotan yg cuba ko buktikan???
Yg terbaru dh kawen pon x ngaku smpi JAIS dtg umh bru trbongkar..

Pastuh suka bg jwpn yg ko rs mmg nak jumpa jek dorg nie pastuh bisik kt dorg cmnie, “EEh yu kalo budus tuh simpan sket2 laaa utk stok ari2 mndatang, jgn tunjuk suma arinie ye, plissss!!”
Aku dulu jaman jadik retis nie suma ngaku tau, ptot bol brtahan evergreen smp skang,huhuhu
Org tya dh mkn, ngaku dh mkn! Lom mkn? Ngaku tgh kebulur, xde duit sbb xde job
Ko kapel dgn pahren amad ker?lom lg, tgh cube ejas line lg nie sbb dia mcm tak suka kittew!!auww!
Ko dtg sooting lmbt trbabas tdo ke?Ngaku mmg pon trbabas mlm td bersengkang mata buat kueh tat utk jualan sbb lakonan x brape masyhuk skang nie!!heheheh
Ko jgn bg jwpn nk gula2kan org or mmperbodohkan org sbb at the end yg nmpk terserlah budusnya adalah ko jugak,paham!!!

Apsal berikutnya nie pasal ada dan takde….
Apsal klu kita tgu bas, bas x muncul2, tp klu kita x tggu kemain mnederum2 jek dengo bas lalu??ke kita nie kene psg tektik utk saiko bas nie, klu nk tggu bas wat2 xnk tggu jek,wat lek2 xde jengah2 tgk2 jam gtu,xyah bersiap lg baagos,
bila dengo bunyik enjin bas trus jek cpi tdung beg suma meluru kuar, ko brsiap jek dlm bas!!?gtu ker caranya??nnti aku dh try bgtau hasilnya ye!
N klu nk beli brg cth : swiss roll nk watt triffle, merata kdai aku cr suma xde pdhal klu aku xnk beli, aku jejak jek kedai ,swiss roll tuh dpn mata jek memangil2 suh bli! Why laaa ko ada bila x dperlukan n lesap bila aku betul2 nk beli??takkan nk kene psg tektik cm tggu bas jugekk??eheheheheh




Hmmm apsal ape lg ek, tuh jek laaa kot
Nnti klu ingt, ada laa Apsal siri ke 2 aku wat ye!!

hahahahah

2 comments:

  1. Ha memang part cerita melayu tu kan, memang betul..Kadang baru dapat kerja rumah sewa terus gila besar, cam tipu je..Aku rasa pembikin filem kalau nak buat drama ke apa ke diaorang kena amik sorang untuk survey la..Baru leh buat storyboard n props bagai..Sebab penonton dah tak boleh ditipu kan??? Bab yang ketiga tu pun memang betul..Kadang bila aku taknak beli burger, punyalah banyak gerai burger ada kat taman aku ni, tapi bila aku nak makan satu gerai pun tak bukak, geram sangat kan...

    ReplyDelete
  2. kannn, kene laa tgk realiti sbnr, bkn imaginasi semata....kecik ati kita yg dh brtahun keje pon x dpt bilik cmtuh!
    bab burger ko tuh pon betul, bygkn wktu mlm dr bp nk ke kluang, bila nk beli burger bole plak sepnjg jln tuh suma ttup! klu xde niat tuh, lps satu, satu gerai burger bkk memanggil2 jek rs! geram btolll!!!

    ReplyDelete