2 Jan 2015

Jiwa kacau merentan di tahun baru...(annual rpt **pitam mode**)



Jom borak takde motip…borak2 lagha gitu jom!!

Aku kan klu jln kt LRT tuh suka cm berangan tahapahapa
Tabiat aku nk hiburkan ati sndri, aku suka tgk org yg jln dpn aku punya gaya
Bj, suar, skirt, tudung, henbeg suma kuperatikan
Pastuh ckp dlm ati ala2 aku nie pengacara Fashion Police yg dh arwah tuh!
(xtau laaaa nama hapa, ada Joan kot nama dia )

Cth aku nmpk org dpn aku pki baju belang, suar petak
Ati aku ckp “ishhh, ape laaa org ni pikir masa dia sarung bj suor ni, x matching langsung! Mcm gabungan papan dam tgh melintas kt  zebra crossing!!
Pastuh klu nmpk henbeg org tuh cm lawa tp x matching dgn gaya pemakaian dia,
Ati aku ckp “ she should flaunt the bag more…” Kemain!!

Pastuh nmpk org pki bj kurung bunga2 dgn tudung pon bunga2 gak
Ati aku pon ckp “ ko mmg xde fashion sense ke, or ko ni jelmaan kereta berhias flora fauna tuh?”

Pastuh nmpk org pki baju ijau, suor ceklat, tudung biru, kasut merah
Ati aku pon ckp “ Color blok ker ko nie goblok, dh mcm pelangi senja dh gtu!”

Pastuh nmpk org yg bdn cam kus smgt sikit, pastuh pki skirt sesendat n sependek alam,
Ati aku pon ckp “Attention, kilang lemak bergerak, kilang lemak bergerak!!”
X sedar diri sndri pon gendut bole tahan…

Patuh nampak bebudak lelaki ntah jenis skinhead ker kot yg pki skinny jeans nmpk kaki lurus sebtg mcm tauge berjln dh gayanya  tuh
Ati aku pon berckp “ ehhh , bebaik dik, kang mandul xde dh keturunan penyambung warisan, ketat beno suar tuhhh!!”

Tuh klu yg mata aku nmpk suma tak kena, tp klu yg cntik biutipull pon aku puji gak dlm ati ni
I is not that bad yaaa! hahahaha

Cm nmpk org yg cntik kt mata aku, ati pon ckp, "pndai lerr dia nie brgaya"
"nmpk mcm henbeg murah2 je tp kena plak dgn baju dia tuh"
takpun, "oooo pki cmtuh bru bole nmpk brgaya mcm nk g bersidang!"
Takpun "Ehh slipor huduh cmtuh pki dgn suar cmtuh cm cun laa plak"
Or "eh skli pndang cm suor nk kjr lembu trlps masa musim korban, tp 2kali pndang cam David Beckham brsiap nk g gym laaa!" ok melampau di situ!! heheheh


Mmg x baik, x bagus, x senonoh n takde paedah, brdosa pon bole thn kot!
Tp tuh laa cara aku hibur kan ati sndri sepnjg perjlnn balik keje
Ye , mmg bole jek klu nk beristighfar sepanjg perjalanan, byk pahala kan!
Tp tuh cam tabiat semulajadi
Tp aku sdr jek, aku pon pki baju pesen cikai2 kebabom, ada ati nk judge org!?
Tampar mau???
Sbb tuh aku kata, nie hiburan diri sndri, bkn bole diterimapakai pon judgement aku nih…

diakhiri dgn katun yg xde kna mengena dgn tajuk (ehhh sukati kmi laaa!)
**image cartoon fm google**





-munimato yg cheapskate gedeghak tp berangan kemain!hehehe

No comments:

Post a Comment