3 Sept 2015

Random post yg menarikkkkkkk, laaa sangattt!

Salam mesra daku berikann!! Tarakuchaiiiii

Random post as usual sbb takde specific topic tp rs mcm ada kewajipan fardu ain gtu utk aku update blog, ewahhh!

Actually klu aku look ard, byk gilerr topic aku nk citer/kupas/komplen/bebel tp mcm ada antu komkom gitu 
bkk lappy dgn nawaitu nk update blog, tetiba  topic bajet best suma lenyap ditelan arus kemodenan, gituh skli umpamanya!

Mukadimah mesti mau menjela even takde isi hapa pon, kira klu wat krgn SPM dh mmbantu sgt nie nk dptkan beratus2 pktn dlm essay!heheheheh

1)      Aku tgh stress gilerr dgn BPP- Bhgn Pinjaman Perumahan, gilerrr lembab mcm kain buruk basah… 
I wonder klu laaaa urusan jualbeli tuh melibatkn rumah dorg sndri or org trdkt dgn dorg, agak semggu jek kot dh setel suma….
 Aku mmg dh send email mcm2 n lg satu step jek nk cc ke KSN Ketua Setiausaha Negara….. 
aku try call dorg, seharian, dua harian, tiga harian, punya laaa pyh nk tembus, 
sediakan no hotline kemain byk mcm hapa tp suma x dpt msuk, operator bz manjang! 
Aku slalu pikir, aku mcm nk gilerr apply keje kjaan tp xde rijiki, xde peluang,
 tp nape laaa korg yg dh duk dlm kerajaan nie wat keje mcm hampas??? 
Smpi aku kene makihamun dlm hati curse korg mcm2, mls wat keje, mkn gaji haram suma bnda laaa yg org dh ilang ssabar akan ckp
I know its not good tp mmg aku geram to the max
n knapa klu pelanggan dh ngamuk, ugut2, jerit2 kt kaunter, serbu trus ke Putrajaya, then only they will get things done ASAP
 Knape kna tggu rimau ngamukkkk?!!

2)      A bit abt our ctry…. Tell me, sape yg x rs sedih dgn keadaan negara kita skang?? 
Honestly, tgk org atas yg mmg ego hipokrit xnk lepaskan jwtn wlu things jadik makin worse day by day, kita rkyt bwhn nie rs gerammm sgt tp xleh nk wat pape, kna tggu PRU jek in few yrs… 

klu laa lpskn jwtn tuh cm tolak org jatuh dr kusi, klu laaa sesenang itu, rs nya ramai jek yg snggup jadik tgn yg menolak tuh, 
tp tuh laaa, klu ler sesenang ituuu….. 
tgk our currency yg jatuh gedebuk merudum trgolek, apa ko rs??..... jgn lerr nk pertahankan, syukur Msia msih aman!... 
sttmt tuh dh xleh pki aku rs, 
aman menda, jiwa gelojak jek weiii…….
Serba serbi suma bnda mhl…. 
Sdgkan Tun M yg brpengaruh tuh pon msih trkial2 nk cr jln tumbangkan org atas tuh, apatah kita org bwhn yg xde kose hapa pon…. 
Yg mmpu kita rkyt buat just berdoa semoga klu laaaa dia mmg kategori pemimpin zalim, Allah akan bg balasan setimpal, Insyaallah ….doa kn senjata org Mukmin 
Wahhh mode Ostajah Munimato tetiba! Shahbasss!

3)      Meh aku share gmbo masakan yg aku msk, isk xyah laa resepi, aku msk bantai cincai jekk, korg mesti lagi fasih memasak dr aku kan!
 Fasih memasak! Pnh dgr??!hahahahah
syur cmpur ** celery+brocolli+cauliflower+buncis+carrot+mushroom+kcg peas+fishcake**all time peberet nih

masak sukati aku, sotong msk mcm paprik, mcm msk halia, mcm msk sos tiram, tp pedas kebabom! 

udang putih msk lemak cili padi jgn dimakan selalu kerana agak mhl ye rega udg skang! heheheh

kailan ikan masin pedas gak , juga jgn dimkn slalu, masin! drh tggi kang!


4)      Lagi psl masak …… 
isk buntu tau nk pikir msk ape ttiap ari …. 
Ayam ikan daging seafood…….
 msk kari, sup, paprik, lemak cili padi, sambal, halia/singgang/kunyit, asam pedas, asam tak pedas, msk taucu, msk sos tiram, msk kicap, msk smpi taktau tajuk nk ltk aper,  punya laaa bantai kannn! 
ko rotate laaa smpi lebam!

syur xyah pikir sgt sbb kids hampeh x mkn syur so syur ikot tekak aku semata2 …  
aku x brape nk ambitious msk ikan keli ker, hati ker, paru ker sbb klu msk cmtuh konpem kids x mkn,
 so nk kna msk gak lauk lain lg yg ikot tkk dorg, 
eehhh byk keje kan mak kau nih! 
Msk satu lauk satu syur sudah!! ….. 
sok2 korg dh duk asrama, dh blajo kt Landen, bru aku msk berjenis2 lauk ikot tekak aku semata2
wahhh baek punya alasan kaver mls! Mihmihmihmih >____<  
hrp2 ms tuh aku lakibini sihat walafiat lg laaaa, klu x sape nk mkn msk byk2 tuh oiiitt!

5)      Psl keliling kita…look ard dear frennnnn, apa yg ko nmpk?  …. Mcm2 segala mcm kn, yg elok yg x elok suma ada ….. 
tgk gak dlm media social, fb, wassap bgai…… 

 aku nmpk kwn yg kawen lbh lama dr aku, msih blom dikurniakan zuriat n dh thun ke 11, 12 beraya dgn soalan sedaramara, 
"bila nie nk ada anak?"
 aku tgk kwn yg kawen lbh awl dr aku, lbh rmi ank dr aku tp jodoh yg lbh pendek dr aku
ada yg brkawan berbelas taun dr jaman skolah tp tkdir brkawen just utk 2,3 thun je 
aku tgk kwn yg zaman skolah biasa2 jek tp dewasa bkerja hebat meletop kemain
N yg bljr kt university kemain bijak tp end up biasa2 jek
Aku tgk kwn2 yg ada anak istimewa, mcm mana sabar n tabah nya dorg, 
aku bersyukur xde anak istimewa sbb aku rs aku xkn jadik tabah,
 sifat sod—baaa—rooo aku kn mmg tipis ….
 Citer belit2 kuhnun, apa pengajaran?? ..
  Sng je, jodoh, ajal, maut, rezeki suma kt tgn Allah ….
usaha mcm mna pon, klu bkn Allah kata rezeki ko, mmg tadenya jadik milik ko….  
Yg penting kna usaha laaa, 
ehhh mcm x pnh dgr plak kannn korg nie, 
usaha kn tgga kejayaan…
 tgk aku berusaha nk wat entry dlm blog, 
aku usaha, kn dh nmpk dh tangga kejayaan nya tuh!
wujud gak entry nie Huhuhuhuhu 


OK cukup 5 points random utk ari ni, baiii!

1 comment: