13 Apr 2015

Hati tisu....

Arituh masa dlm kete nak kemana tah, kmi borak psl birth date kids
sesaje jek laaa aku test dedet tya bila DOB ank2 dia nih

Dad..tarikh lahir kakak bila
Dad..tarikh lahir adik bila
Dad..tarikh lahir abg bila

Tp bila smpi abg, kmi sesaja jek usik dia
Eeeehh, abg bkn tarikh lahir
Tarikh pungut, pungut kt tepi tong sampah!
huhuhuhu kemain kasar ek gurauan makpak nya!

Masa soal2 birthdate kakak n adik, abg bole recall few moments time aku prgnt kn adik2 dia
tp bila smp date lahir dia, xde org bole jadik witness yg aku prgnt kan dia since dia ank sulung
so sedap laaaa kmi mmbahan dia ckp kmi pungut dia tepi tong sampah! hehehehe

memula dia cam gelak2 lagi, ckp kmi brgurau
pastuh kitorg pon drama lebihhh lagi laaa
tambah2 lg detail suasana kmi memungut dia dimlm yg sunyi kunun!
at one point dia terdiam terus, baring, ttup muka, gosok2 mata n dgr bunyik srottt srotttt ingus meleleh! 
hahahahahah, ohmaiiii ,ko nanges bang???
owh, sangat berkesan rupanya drama kmi lakibini

ko taktau bang, mama dulu pelakon popular jaman2 erra fazira rmbut kiting2 alus megi jmbul trtepek melepek kt dahi , banggggg!!
Dedet pon sama meletop sezaman dgn Rosyam Noor rmbut sikat tepi berkilat mcm tumpah myk itam,  banggg!!
Cuma kmi cpt2 insap n balik kepangkal jln, xnk berlakon dh! muahahahaha  

dedet pastuh tmbah lagi,
Abg ni kpla otak bijak sbb dedet pungut abg kt tongsampah univ
Tpt org bijak2 tuhhhhh!
abg dh tak terkata langsung dh time ni, hnya mampu bersrotttt sreeettt je menahan pedih pilu hati
kakak dh mcm hapa keseronokan tgk abg diperkotak katikkan! 

smp kerumah abg diam membisu mengenang nasib sbg ank pungut!!!
eeeehhhh, aku xde laa zalim sgt nk biarkan dia tido dlm keadaan x keruan mngenang untung nasib sbg ank pungut!hehehe

pastuh aku ckp laaaa, suma anak mama yg susah payah lahirkan
sbb tuh mama marah klu anak2 mama perangai x elok
klu ank org lain, mama biorkan aje!!
Nmpk x skripp aku mmg layak jadik pemennag drama pilihan taun 90-an??!!!hoi hoi hoiiiii

Abg jwb, abg tauuuuu, abg saja jek nanges...
Ewahhhh kemain eksyen plak kannn, drama pelakon airmata kategori kanak2 plak ye!
padahal td kemain sayupilu srottt srettt mnnges!
Eh, anugerah bintang popular rs kmi ank beranak nk masuk laaaa!
suma ada bakat berlakon tak hagak2 nih!

Pastuh skang nie dia slalu nk buat aku sawan tonchet, bila aku pggil dia, dia dtg buat muka x siap, muka x semenggah, muka senget2 gtu
aku ckp laaaa, sbb tuh tuh laaaa mama kta abg nie ank pungut!
Mama lahirkan Allah bagi sempurna sifat, tp dh beso jadik cmni, muka senget2 herot2 jln kengkang2!!!
Stress kannnn!!

Miq- gaya macho tp ati sangattt tisu!

















No comments:

Post a Comment