29 Apr 2015

Koleksi tudung rakyat marhaen...show-off murahan!

Aku byk giler tudung, lps dh letgo bg org 2kotak penuh pon aku still ada byk tdg
Opssss xde branded pon ye, cap ayam jek suma, rega suma x smpi RM20 pon, ai kannn cheapskate langit ke7!huhuuh

Sbb skang nie aku blom ada umh lg, trpksa laaaa simpan cmnie jek tudung2 aku
ni kotak Ikea utk storage brg bwh katil sbnrnya, blasah jek laaa ltk tdg wat smntara ni

Satu kotak ni aku kira tdg/shawl aku ada >100 laiiiiii!! 
Itu pon masih lagi mengalami masalah ada baju tp xde tudung nk match kn!!
Ehhhh hnya wanita sesama wanita shj yg memahami dilema "xde tudung nk match dgn bj'" wlu tudung ko ada beratus lai kan, so lelaki yg x memahami seperti dedet sila shooshhhh main jejauh!!



aku lipat cmni sbb sng nmpk nk cr tdg yg mana
box ni bleh bukak 2side, so ko bkk sblh, klu x jumpa tdg yg ko nk, ko bkk sblh sana plak
klu x jumpa gak mknanya ko dlm situasi "xde tudung nk match dgn baju" so sila beli lain selai lagi!!muahahahah


bila nk cari tdg kene flip2 tgn mcm pmbntu klinik dolu2 (yg xde system komputer) buat utk cari kad/rekod ko diantara celah2 kad yg bebyk tuh
Flip2 tgn lelaju celah2 tdg tuh, pastuh hahhhh jumpa!!!!

Actually kotak ni nmpk kosong sbb ada byk tdg tengah basuh
pesen aku, tiap kli pki tdg aku basuh
Aku tau rmi jek yg pki tdg, pastuh sngkut blik, basuh smggu skli or sebulan skli or plg haru setaun skli!!hehehehe 
ehhhhhh, kita x ckp awk, awk nk terasa apsalll!!mihmihmihmih!!

Aku jaman naek lrt dolu, kdg2 bila brsesak2 dlm lrt tuh, n org yg rapat diri dgn kita rendah dr kita, kpla bulat dia (yg bertudung) tuh kita bleh bau tudung mashammm dia
Serius bebbbbbb, x tipu!!
Rmi gak aku perasan tdg dia bhgn kpla tuh berbau mgkin sbb peluh or rmbut bsh ke hapa or mmg tak basuh lama!!

Jgn lerr cmtuh, bsuh tdg bkn pyh pon, kejap jek dh kering
X elok utk image muslimah klu kpla/tdung berbau!
kemaennn nasihat org nih!

Ni rupa kotak lps ditutup, nmpk kms sikit kot sbb xnmpk isi dlm tuh
tp ats tuh kids slalu cmpk brg2 dorg, geram aku tgk
slalu klu sape ltk brg ats kotak tuh, aku humban jek ke lantai!
klu aku yg letak takpe sbb aku giler kuasaaaa, berani ko nk humban brg aku??
hehehe

Plan bodo2 sombong, dh ada umh nnti aku nk wat built-in drawer/wardrobe special utk tudung shawl aku
Ewahhhh kemaen, bior tdung murah asalkan x busuk mashammm n ada drawer cntik!
Dedet kena laa support niat aku nk wat drawer nie, kang aku tak pakai tdung sbb xde drawer cntik nk simpan tdung, sape nk jwb kt akhirat sokkk??!!
Ehh tp aku kn giler kuasa, dia support ker bangkang aku ttp nk gak drawer/wardrobe special utk tdg/shawl

Akhir kata, bertudung/berhijabista laaa kmu wlu trpksa...
(mndalam takkkk???!)

-ostajah munimato





5 comments:

  1. rak tingkt ltk tdung kt LAZADA ntek hoii- syithah cntikk

    ReplyDelete
  2. wa nk wat built in rak tdg gah kemainnn, nntikan saje !(poyo kemaen!)

    ReplyDelete
  3. Bila nk sedekah kat aku ni

    ReplyDelete
  4. Bila nk sedekah kat aku ni

    ReplyDelete
  5. Bila nk sedekah kat aku ni

    ReplyDelete